Friday, August 8

12th Syawal

Hi assalamualaikum.

Dah lama sangat tutup blog ni but now I'm back :)

Since sekarang kita dah hampir dua minggu dalam bulan syawal, so how's your raya?

My raya tahun ni rasa lebih bermakna dari tahun - tahun yang sebelumnya. Pelik. Sebab selalunya kita bila makin berumur ni, makin malas nak beraya. Selalu budak -  budak je yang excited, dapat 2-3 set baju baru, dapat duit raya, dapat jalan - jalan. Entah lah at the age of almost 21 ( ahad ni my birthday :P LOL ) rasa semangat pulak raya. Walaupun tahun ni tak balik kampung since my last grandmother dah meninggal, rasa tak kisah.

My family < 33

First raya, ioll pergi beraya dengan adik - beradik ayah dekat KL. Siapa kata raya kat bandar tak best? Best je ok. Yang penting, dapat berkumpul dengan family! :) Even aku ni taklah peramah nak borak dengan makcik - makcik tapi kehadiran aku ni cukup kot untuk tambah meriah? Haha. Berbeza sikit tahun ni selalu orang akan tanya aku, 

"Sekolah tingkatan berapa?"

but kali ni, 

"Kerja apa sekarang?"

Haha nampak sangat muka dah tua matang sekarang. Baguslah, aku pun tak kisah. Sampai bila nak bawa imej budak hingusan je hewhew. Duit raya pun kalau ikut sampul banyak lah dapat, kiraan duit berapa hengget tu aku tak pasti haha even dapat seringgit pun aku ok saja :) tapi betullah, budak - budak kecik sekarang banyak yang demand, dorang dapat duit raya singgit boleh pulak cakap, "SINGGIT JE?!" Tak bersyukur betul, hello kau budak kecik nak duit banyak - banyak buat apa haha memang orang kerja untuk bagi kau duit raya banyak - banyak je. Koser

Oklah aku rasa sampai sini je aku nak mengomel. Korang pun entah baca entah tidak. Haha.

Harap masih sempat nak ucap,

To all my dearest followers and readers,

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin :)

No comments: