Sunday, June 7

From hate to love. Hiks

Assalamualaikum.

Hai jiwa - jiwa muda yang masih belum tidur. Sekarang sedang "typing...." pukul 1.48 pagi biasalah rasa nak menulis tu datang pagi - pagi buta macam ni. Padahal tadi dah setting baik kata ngantuk lah, nak tidur lah.

Ok so tadi baru scroll gambar keluar makan hari ni & menu of the day was sushi. Hah, yang pasal sushi ni la aku nak bercerita. Korang pernah tak experience something yang dulu korang tak suka, tapi sekarang suka pulak? Ala macam orang - orang selalu kata tu;

"Jangan benci sangat nanti suka."

"Tak kenal maka tak cinta."

Gittuewwwww

Selalu kalau ditanya pada kebanyakan, ramai akan kata;

"Eeeeee taknak la makan sushi po ntah makan mentah wekkkk.

Kalau ditanya pada yang dah try,

"Tak sedaplahhh serious aku makan nak muntah je.."

Haha well itu jugaklah pendapat aku dulu. Masa first time try dalam 2011, tu pun sebab ada orang paksa. Makan lah, & memang rasa mual sangat. Takleh telan sampai kena minum air banyak - banyak. So, masa tu macam thats it; aku dah kata sushi tk sedap & ive tried it & still tak sedap! Takkan makan lagi.

Few years later, jatuh tahun ni 2015 bulan April, tak tahu la kenapa fikiran asyik rasa nak makan sushi. Orang lain boleh makan, kenapa tidak aku? Ajak life partner sebab dia pun tak suka sushi haha kali ni kita pergi try makan sushi, datang dgn strong mindset. Cause tbh aku suka discover new things.

GUESS WHAT??? BOOMMMM! I like sushi now. I absolutely loveeeeeeee it! No doubt. Rasa sushi tu sekarang completely different masa first time makan dulu.

Sampai sekarang dah 4-5 kali makan sushi sampai rasa macam, i really really really cant get enough of it. Rasa nak makan hari - hari sampai miskin hahahaha mampus situ.

My favourite --> sushi tuna, & salmon!

Pelik kan, bila fikir balik, i like salmon, i like rice, i like seaweed, how come dulu boleh tak suka sushi? There shouldnt be a prob. Lain lah kalau ada orang mmg tak suka seaweed memang bulat - bulat lah tolak sushi.

So the pengajaran is, ini semua kerja minda. Kalau mindset kata tak boleh, tak berhasil lah. Kalau mindset kata boleh, & we keep trying, insyaallah everything akan turns out well.

Macam saya & sushi! Night!

No comments: