Monday, July 2

It's July bebeh!

Wow, after a month baru nak update.

Dah mengalahkan masa duduk dekat matriks ni. Walaupun dekat matriks busy dengan studies and stuff, tapi masih mencari masa juga la untuk update. Mungkin dekat matriks, suasana dia lain sikit kan jadi ada banyak benda nak cerita. Life aku yang sekarang ni, takda benda pun.

Hari-hari kerja. Ada la sehari off day. Off day pun membuta je kerja wakaka.

Dah sebulan aku kerja, gaji pun dah lama dah masuk. Hm 28hb hari tu rasanya. Tapi aku baru ambil gaji aku siang tadi sebab off day la kan of course. Then sebab aku kena withdraw duit guna buku sebab last time aku buka akaun, bank tu takda stock ATM card. Macam babsss.

Apa pun memang worth it aku keluarkan duit sekali dengan buat ATM card sebab....


Gua dapat ATM card Hello Kitty beb! Limited edition lagi hewhewhew. Kau ada?

Alhamdulillah, gaji untuk first month aku dekat BST ni aku dah laburkan untuk:

☑ Kasut untuk Ayah
☑ Jam untuk Ayah
☑ Bil elektrik untuk bulan June

Untuk diri aku dan yang selebihnya, belum lagi. Agak senak la gaji first month ni sebab aku start kerja pun lambat kan, so ada la kena tolak sikit. Tolak EPF lagi, so sepoi - sepoi bahasa je la (takda kena mengena)

Aku kerja pun, reason yang mendapat tempat nombor satu dalam carta hati aku pun sebab aku nak beli tett tett hikhik. Orang yang rapat dengan aku tahu la aku nak beli apa :) Ataupun, orang yang stalk profile twitter aku! Kahkahkah. Jadi, aku tengah tunggu time yang sesuai je ni nak perhabiskan semua duit gaji aku haha. Gaji bulan depan, insyaallah aku akan spend untuk Mama pulak, duit lebih aku simpan buat GHAYA.

Nak ghaya dah woi! Nasib dah ganti puasa awal - awal. Hehehe.

Merasalah aku bekerja untuk bulan puasa dan raya yang akan mendatang ni. Mesti letihkan kerja masa puasa? Tapi lagi letih rasanya belajar masa puasa. Sebab yela waktu class kan sama je, takda tukar apa - apa. Waktu kerja ni, ada la lain - lain sikit kan. Dengar cerita kedai aku akan tutup awal untuk bulan puasa ni. Sama ada dia akan buka awal untuk menggantikan waktu tu, aku tak tahu. Let's wait and see la apa bos aku akan ceramah nanti lols.

Dua orang budak baru masuk kerja siang tadi. Dua - dua budak tu aku kenal walaupun tak berkawan. Sebab dua - dua budak tu budak matriks aku. Sebab dua - dua budak tu aku yang recommend kan dekat bos. Sebab bos aku memang nak orang. Sebab tingkat atas dah nak buka minggu depan. Hm berapa banyak sebab dah? Cuba kira hikhik.


Oh ye, last Tuesday (bajet speaking) gua gerak Sunway tengok wayang cerita Abraham Lincoln: Vampire Hunter bersama bestfriends gua yang tersayang ni ala tomei tomei. Ok la cerita dia, not bad. So pada sesiapa yang masih free dekat luar sana and duit pun berkepok, tak tersentuh dalam poket tu, apa kata korang pi tengok cerita ni? Tak rugi apa-apa pun. Daripada tengok cerita Melayu yang ada lambong - lambong tu ala yuu know what aii mean kan menyampah *flip tudung bawal*

No comments: