Tuesday, March 13

Belum cukup lagi tu

Bukan tak bersyukur kalau hujan turun dekat Banting ni, cuma kadang - kadang tu kita sendiri susah nak adapt. Kalau dulu, masa mula - mula datang sini, ada la demam dua tiga hari sebab tak expect yang cuaca kat Banting ni panas sepanasnya dan sejuk sesejuknya. Pula tu, hujan dia kita takkan jangka. Nampak je awan nano yang gelap gelap lalu lalang dekat sini, tapi tak turun turun hujannya. Bila tengahari panas gila entah berapa la temperature nya pun siang tadi, tang petang je, eh hujan? o.O

Sekarang ni mulalah. Mulalah badan gua dah rasa macam nak demam. Tekak sakit. Urgh.

Tengah duduk sorang sorang dalam bilik bila roommates pergi tengok Vanila Coklat dekat bilik tv, sorang pula pergi class faci. Bagus semua. Disebabkan aku tak minat cerita tu dan juga kuliah extra malam ni batal, aku bercadang nak bersenang lenang je dalam bilik kehkehkeh.

Dua minggu lepas keluar result UPS. Apa itu UPS? Ujian Pertengahan Semester. Semester dua. Ni last sem gua. Bajet boleh score baik punya, yela kalau dulu bagi alasan tak cukup masa nak study. Ni sekarang nak bagi alasan apa lagi? Alasan sebab Matriks bagi cuti seminggu before UPS? #eh

Mula mula masa cek result dekat board tu, agak kecuakan bila cari nama tak jumpa jumpa. Member sebelah semua dah tunjuk muka hampeh je.

"Aku dah agak dah!", si dia.

"Teruknya result aku sobs sob", si dia yang kedua.

"WEH MANA NAMA AKU?!", si aku.

Maklumlah memanglah tak jumpa nama, sebab list tu keluar pakai nombor matriks dengan IC je kuang kuang bodoh. So teliti punya teliti hm agak frustrated juga. Ingatkan boleh dapat A tapi itu je lah yang ada mak Jemah oi. Siapa suruh malas sangat kan, ambik ah ambik T.T Tapi bila bandingkan dengan result kawan kawan yang kita sayang, baru terdetik rasa syukur tu. Sekurang kurangnya, aku tak fail. Sekurang kurangnya taklah teruk sangat. Sekurang kurangnya takdalah kena masuk class Maths extra Ong kahkahkah.

Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah atas segalanya.

Aku berazam nak cuba lagi. Walaupun terdetik dekat hati, yang kadang kadang ragu ragu dengan diri sendiri, yang boleh ke dak sebenarnya aku dapat 4 flat ni? Kalau cakap pasal kecewa, memang diakui aku kecewa habis sebenarnya. Sampai hilang semangat aku, hilang kerajinan aku. Serius aku cakap, aku study gila gila untuk UPS. Maths tu kau tahu tak, aku study seminggu. SEMINGGU UNTUK MATHS JE! Tapi apa yang aku dapat phewwww :( Astaghfirrullahhalazim, bukan rezeki aku ni. Sabar FD sabar. Takpa, Allah sentiasa ada plan yang lebih baik untuk kita semua. Kita kena percaya, insyaallah.

Sekurang kurangnya result aku better dari UPS satu hikhik.

Final dah nak dekat dah. Dalam hm lebih kurang tiga minggu lagi? Oh tiga minggu lagi, weh menggeletar lutut habaq ang! Takut sial. Inilah aku rasa exam yang paling aku takut sepanjang aku hidup hampir sembilan belas tahun. Espeem pun kalah tau aww! Tolonglah kali ni bagi aku dapat A semua subjek tolonglah tolonglah weh. Empat subjek je kot. Macam mana la aku boleh ambil sepuluh subjek masa sekolah dulu ek? Rasa takda la stress mana, ada la juga masa keluar dengan kawan kawan everytime cuti. Boleh je tengok TV hari hari, online hari hari. Takda la sesak mana pun result, okay je gua dapat.

KENAPA MATRIKS NI SUSAH NAK MAMPUS WEH?

Kalau masuk diploma pun okay juga kan dulu? Eh tak boleh tak boleh, rasanya lagi susah kot sebab course yang aku dapat dulu diploma mikrobiologi dekat UiTM Pilah. Belajar pasal benda kecil kecil, boleh botak kepala aku gamaknya bhahahaha. Tapi mesti best sebab Meyra dengan Ana masuk UiTM sana. Sekurang kurangnya ada kawan yang boleh balik Shah Alam sama sama kan korang hehe.

Takpa la, itu cerita lama punya. Dah nak dekat setahun dah pun berlalu, ada hati lagi ke nak cerita pasal diploma FD oi, apa dah puihhhh. Siang tadi borak borak dengan member lama yang sekarang study dekat USIM. Sorry bro, sebenarnya gua baru tahu kewujudan USIM. Gua ingat USIM dengan UIA samaaaaaaaaaaa kahkahkah. Al maklum lah saya tak rajin nak buat research pasal education ni. Suka dengar dari mulut orang je, lagi lagi mulut lecturer. Mana yang dia bagitahu tu, tu je la yang aku tahu. Mana yang dia syorkan tu, tu je lah yang bagus. KOT.

Goodluck ye, tak lama lagi kau grad dari USIM. But sorry to say la, aku grad dulu :p

Rindu kawad #tetiba

Beza beberapa hari je. Aku grad bulan 4, dia grad bulan 5 huehue. Aku tulis ni macam member aku baca je kan aduiyai. Oklah bye assalamualaikum tum tum.

No comments: