Wednesday, January 2

Duaributigabelas

Assalamualaikum its 2013 already yu olls! Happy New Year! *tangan gaya Usop Wilcha*


Orang ye ye celebrate new year sana wish new year sini, aku boleh bantai tidur during new year eve. Sedih hidup.

Ok actually aku takda motip sebenarnya nak update ni haha just yelah rasa blog ni macam terabai kejap. Macam takda isi. Padahal dulu berazam nak activekan balik blog ni macam zaman 2010 dulu. Banyak kot entri dalam setahun. Now bandingkan berapa je entri yang aku post tahun 2012, last sekali masa tahun lepas kot aku update? (ayat poyo)

Patutnya makin dewasa ni makin banyak cerita. Yelah kononnya dah makan garam, dah rasa onak duri, jadi mestilah banyak experience kan? Har har har screw my life. Hidup gua sekarang fikir duit duit duit. Siapa kata jadi student fikir belajar je? Siapa kata? Aku tak #tudingjari

Memandangkan tahun pun dah bertukar nombor akhirnya, jadi aku rasa nak buat perubahan sikit la ye dak. Ni bukan azam ok, perubahan je. Tak pernah pun berazam melainkan masa zaman sekolah dulu. Kalau first day sekolah je...

Cikgu: Ok murid - murid apa azam tahun baru awak kali ni?

Murid - murid: Nak dapat SPM 10A+, nak berjaya, nak jadi doktor bla bla bla

Ada azam kau tercapai? Mampu?

So my azam this year is to not have any azam at all. Hewhewhew ill just go with the flow then kita tengok macam mana coz honestly I dont like to plan. Nanti bila plan ruined, kita sakit otak, sakit hati. Bila tak plan, takpa takpa redha. See?

Ha ye, berbalik pada perubahan yang aku bangkitkan tadi, aku ingat aku nak tukar cara penulisan aku dalam blog ni. Yela kalau sebelum ni satu entri aku mesti panjang tahap gaban merepek meraban entah ada orang baca ke tak. Lepas ni entri aku mungkin pendek - pendek je, dan mungkin aku akan lebih kerap blogging. Bila entri pendek, secara automatik tak banyak berfikir. Jadi bila tak banyak berfikir, maka aku akan jadi lebih rajin. Sebab mudah. Siapa tak suka benda mudah?  
So what say you? Molek?

Cepat masa berlalu. Aku admit lah tahun 2012 memang the toughest year for me. Hectic gila. Macam - macam aku tempuh tahun ni. And if adik - adik rasa macam tak sabar nak habiskan sekolah, bersabarlah. Sebab being dewasa is no fun at all. K tipu, sikit lah fun. Tapi tak seseronok macam life adik - adik dekat sekolah. Seghious. Tak banyak benda kena fikir. Just pergi sekolah mengadap cikgu, balik sekolah buat homework. Tu je. But well time flies, everyones growing up and, your parents growing older. So jangan lupa appreciate depa ok?

Untuk tahun baru yang sudah menjengah ni, sesungguhnya aku mengharapkan yang lebih. 

Ya Allah, 
murahkanlah rezekiku,
kurniakanlah kesejahteraan kesihatan kepadaku,
iringilah setiap langkahku dengan berkatmu,
permudahkanlah segala urusan harianku,
rahmatilah perjalananku dalam menimba ilmu,
jauhkanlah segala maksiat yang mendekatiku,
hilangkanlah rasa riak dan angkuh dalam diri ini,
agar aku sentiasa bersyukur dan mengingati mu ya Allah.
Berikanlah segala kebaikan di dunia dan akhirat,
kepada keluargaku, para sahabatku, dan saudara seagamaku.

Amin ya rabbal alamin.