Sunday, July 17

Hati Beku Ingat Janji Manis

(Berblogging dalam keadaan bilik yang blackout)

Nafsu aku nak online sangat tinggi malam ni. Tak tertahan aku. Nak buat kerja, alamak macam mengantuk. Nak tidur, alapak tak terlelap la pulak.

Pandang sebelah, nampak laptop. Tekan button on. Buka tab fesbuk.

Usha kejap wall dekat home. Then, aku jumpa ni :

" Alot of women choose to be single because she's tired of hearing promises that are never kept. So guys, keep your promises. "

Satu status yang dipostkan dalam beberapa minit yang lalu oleh seorang lelaki bernama Adam Daniel. Baik paras rupanya dan yang paling penting, DP nya memang menarik senyuman. Sang kekasihnya sangat cantik. Yang berbaloi untuk ditunggu selama setahun.

Itu antara kisah cinta mereka.

Apa pun bukan itu yang aku nak pointkan di sini. Aku like status tu. Itulah keadaan aku sekarang. Hm aku sebenarnya,

Dah putus asa dengan insan bernama lelaki.

Sebelum ni aku selalu hiraukan perasaan aku dan berlagak seakan akan aku tabah. Tabah nak menempuh hidup berseorangan. Mungkin tak berseorangan kalau di kira dari segi bilangan keluarga atau kawan kawan. Tapi keluarga dan kawan kawan tak dapat menggantikan tempat si dia.

Si dia?

Ya, si dia yang akan selalu menemani aku. Si dia yang akan selalu dengar keluh kesah aku. Si dia yang akan selalu menceriakan hari hari aku. Si dia yang akan selalu memberikan kata kata semangat tatkala aku macam ni. Putus asa.

Terlalu mudah orang labelkan aku ni lawa, baik, lembut. Pfftttt.

Waterpark.

Kalau betul aku lawa, aku baik, aku lembut, kenapa lelaki tak pernah ada yang menghargai aku?

Pendusta.


No comments: