Saturday, August 6

Come on, lets be TweetyBird.

(Blog dah edit baik punya)

Baru lepas update status beratus beratus di Twitter. K, tipu. Tak sampai beratus pun sebenarnya. Hm ada terbaca tweet pasal tweet famous. Kira senarai orang yang famous di Twitter a.k.a orang ramai followers.

Whatthefuck.

Apa yang kau agungkan sangat orang macam tu?

Sakai, gila. Buta tuli.

Nampak sangat orang macam tu bajet taknak follow orang balik. Eh kalau orang dah ada effort untuk follow kau, apa salah ke kau follow orang tu balik? Memanglah alasan kau akan selalunya macam ni,

" Aku tak minta pun orang follow aku "

Habis kalau kau minta orang follow kau or kau follow orang randomly, taklah standard kan namanya? Taklah hot kan namanya? Tak lah tweet famous kan namanya?

Orang yang memfollow pun satu hal. Dulu aku admit, aku ada follow certain people yang gayanya famous la. But sekarang, aku unfollow balik sebab aku rasa macam eh apahal aku nak kena follow dorang?

Dahlah tak kenal, sombong pulak letuw.


Even artis pun, aku tak follow sangat. Paramore dengan Bieber wajiblah follow, tu tak boleh tinggal. K peace.

Ada satu budak ni. Ehem budak okay. Tengah sekolah lagi yang tweet pun still crappy lagi. Dia ada dalam 2000 ++ followers dekat twitter. Yang following, suku je dari nilai tu. Pergh memang hot kan ada follower ramai. So that bila kita tweet, beribu jugak yang akan retweet. Tahniahlah.

Aku memang addicted dengan Twitter. Sejak azali lagi. Sejak aku create account tu. Tak pernah stop tweeting. Just pernah seminggu diam bisu bila masuk kolej last two months. Time tu tengah orientasi, tak bawa laptop pula. Takda masa nak online.

Tapi, sekarang. Rasanya macam everything aku nak tweet. Tapi aku tak harapkan orang baca. Taknak pun ada orang baca. Malu. Sebab dekat Facebook confirm confirm takda garis privasi dekat situ. Even IM chat tu pun dah ada history dekat inbox. Habislah boleh stalker baik punya kalau ada email and password someone's account.

Aku cuma boleh harapkan Twitter.

Lagipun senang kalau nak gossip dalam Twitter. Main reply reply, main mention mention nama orang. Takda alasan kau tak perasan orang comment ke apa okay. Melainkan kau Justin Bieber yang every second ada orang mention sampai beribu. Tolong faham. Kawan gossip aku pulak Fakhriah Tajima! Kehkehkeh. Rindu kau. Hope kau stay active dalam Twitter sampai noktah yang terakhir. Kalau tak, takmo kawan :D

Aku sebenarnya nak protect-my-account dekat Twitter tapi aku tak gheti celah mana nak tengok request orang yang nak follow kita. FML. Kalau tak protect, senang je. Tengok je la dekat senarai follower tu. Ada orang follow ke tak, siapa yang follow. Orang nak follow kita pun senang hati kan. Barulah mesra. K, takda kena mengena. TAPI, risikonya sangat bahaya. Stalker would stalk :O

Ala, ada ke orang nak stalk aku? Perasanlah FD ni tau. Hikhik.

Rasa macam nak deactivate Facebook la. Sebab sebab tak tahu nak buat apa dekat Facebook. Tapi sayang pula. Sebab Facebook tu macam muka buku la. Kalau takda muka buku, orang susah nak nampak muka kita. Ilmu terperap je dalam buku tu, tak buka buka. Maka, orang tak nampaklah muka kita yang berilmu ni. Err kejap, k merepek lol.

Twitter is like my dark side of me. I'm cursing people there. LMFAO. Feels good when I can being so sarcasm. Sorry for those who are not really comfortable reading my tweets but hey, sorry too coz everyone ada hak untuk bersuara. What makes it different is, the way you expressed your feelings. Well at least I don't mention any names when I'm cursing. Oh okay there's one name. GUYS.

STFU GUYS.

To my dearest friends, tolonglah get yourself a tweet bird. You do not know what you've missed when you got no Twitter. Like seriously, oh god. Twitter is fucking awesome. Even Fifi, my roommate yang hottest tu pun dah signed up for Twitter! Hikhik. Welcome to tweetland okay darling. Enjoy your honeymoon <3

Follow me, mention me, there? Thanks. Here you go - http://twitter.com/#!/xiaoraa

Oh dah habis UPS dah. How was it? Don't ask. No any comments. Yeah, got some pictures on UPS days to be upload. Wait for that moment. Till then, toodles x


No comments: