Friday, August 26

Walking following the beat

Hai. Fifi pernah cakap,

" Kau ni suka tukar tukar lagu dalam belog. "

Habis dah acane, banyak benor lagu yang best. Plus, boringlah on belog je, lagu yang sama. At least as followers takdalah rasa bosan tahap gaban but aku yang admin untuk belog ni.....k sangatlah muak bila dengar lagu yang sama sebab asyik reload page je bila ada post baru. Ngehngeh.

Ingat nak update pasal raya tapi macam awal sangat kan? Aku tak fahamlah kenapa orang dah start update status dekat fesbuk cakap,

Selamat Hari Raya! Maaf zahir dan eh batin takda okaybai!

Ey ey ey raya tu confirm pun belum lagi tau. Pakcik tua yang selalu duduk atas kerusi dalam tv tu pun tak umumkan lagi yang esok or lusa ke raya. Orang yang pergi bukit nak tengok anak bulan tu pun belum lagi haa bertapa dekat situ. So kita sebagai umat yang i
nnocent ni, stay cool and watlek je la okeng! Puasa pun belum habis lagi kan? Tak sedih ke Ramadhan nak pergi? Apa kata kita sembahyang, doa banyak banyak so that insyaallah kita boleh sambut Ramadhan lagi tahun depan. Aminnn :)

Since masuk kolej ni, aku dah noob sikit. Dah tak up-to-date dah pasal new songs dekat radio ke apa. Dulu before nak SPM pun, sempat lagi study sambil menghadap MTV Hits dekat tv. Memang taiko la kalau pasal lagu baru ni kan, video klip pun laju je usha dekat YouTube. Cuma tang lirik je, malas nak cari and hafal. So kalau dengar lagu, aku tah
u miming je. Lirik memang haprak tak tahu. Haha. Apalah FD ni.

TAPI

Sekarang apa pun tak tahu la haih. Lagu baru ke lagu lama ke, semua bercampur. Asal sedap aku layan. Yelah, dekat asrama bukan ada tv nokkk. Nak dengar radio pun takda masa nokkk. Argh, sumpah sadis weyhh. Hidup macam apa je, dok menghadap buku. Kau bayangkan aku boleh tak tahu lagu Rolling In The Deep tu? Pernah dengar beberapa kali tapi tak pernah tahu tajuk lagu tu. Pernah usha satu video dekat fesbuk, junior aku buat cover lagu tu. Aku dah macam eeeeee sedapnya lagu ni, APA TAJUK DIA? -.-

Sibuk tengah buat soalan maths ERO dekat bilik iron, sekali fon Ezza berbunyi. Ringtone dia alamakhai lagu tu lerr. Terus aku macam beruk, excited macam hampir nak gila, menagih kasih minta gigi biru. So kita sambungkan melalui koneksi *macam lucah je* gigi biru and baru tahu tajuk lagu tu RITD and singer dia adalah Adele.

Kagumlah dengan suara Adele. Aku memang suka dengar suara pelik pelik ni.

Seriouslah cakap yang Im not that good in music. Aku bukan budak art yang dapat bezakan mana satu music yang dikatakan music or music yang dikatakan rubbish. Aku selalu terbaca ayat orang-yang-macam-cool cakap,

I appreciate a REAL music.

Well, acane real music tu? Ada ke fake music? o.O Hahaha macam tak je kan. Sometimes aku tak faham macam mana Hafiz boleh layan lagu hardcore. Aku pun boleh layan jugak tapi tak hard and core sangat sebab aku tak faham. Yang ada hanya benda alah bis
ing dan suara yang keep roarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrring tak habis habis. At least kalau macam lagu lagu System Of A Down tu boleh terima jugak sebab ada bit yang slow and laju gila babeng. Layan ~

Aku cadangkan dengarlah lagu lagu Paramore. Sememangnya boleh merungkai kekusutan di kepala anda. Hikhik. Pada siapa yang belum maklum lagi, Paramore memang favorite band aku. Aku admit yang aku tak tahu the whole thing pasal Paramore, so aku macam tak layak nak cakap yang this is my fav band. Nvm, more or less aku tahu lagu lagu Paramore, aku tahu album album Paramore and aku tahu ahli ahli dia macam mana. Takda la macam katak bawah tempurung sangat kan? Hayley Williams memang oh-some. Can't de
ny it. She's become one of the reason why aku adore Paramore. BOY (!)

(JB and Selena, please broke up officially)

Other than that, aku sekarang more to YouTube singer. Idk why. Even though dorang just nyanyi and buat cover from current song, still orang yang nyanyi di YouTube ni amazing. Damn amazing. Kau tengok je Justin Bieber tu. Style kan? Budak YouTube dari Canada and now dah jadi apa? HOTSTUFF weyhhh. Jangan main gila. Sama juga macam Najwa Latiff. Dulu almost everyday aku akan usha fesbuk fanpage and video dia. Aku takda YouTube account jadi memang haram jadah la kalau nak sucsribe. Aku paling suka cover One In A Million dan Bila Cinta. NL, awak buat saya jatuh cinta dengan both songs. Good job!

Sekarang, NL dah famous. Saya tak suka, sebab semua orang berebut nak minat dia.

Semalam text dengan yang tersayang and dia suruh dengar this one song titled, B-E-A-UTIFUL - by Megan Nicole. Straight away cari dekat YouTube, dengar dengan penuh teliti. Sempat tanya si dia, apa function lagu tu kan and he just simply answer yang lagu tu sedap. Okay lagu tu memang sedap tak dapat dinafikan. Do some research, oh Megan Nicole ni YouTube singer. Dia dah start buat cover since dari tahun lepas. Dan lagu beautiful tu is her first original song. Nice one. Maybe dia tak setanding dengan Maddi Jane but she's so cool! Orang dia tak payah cakap la haih macam mana rupanya sebab obviously dia memang cantik. Just sempat dengar few songs of her. Esok nak dengar lagi lah. Suka cover Grenade and Just The Way You Are. Feel touched.

Nah Omey, video untuk awak.



Coz boy, you're amazing. Just the way you are



No comments: