Monday, August 1

Ada Apa Dengan Puasa

Assalamualaikum. Hai.

First of all, nak wish Happy Fasting to all muslim brothers and sisters out there :)

Alhamdulillah, still sempat nak menyambut bulan Ramadhan ni and dapat juga berpuasa pada hari pertama. Ngehngeh. Kali ni pengalaman berpuasa different sikit. Kalau tahun tahun sebelum ni, berpuasa ke bersahur ke berbuka ke mesti dekat rumah. Puasa dekat sekolah, berbuka dekat rumah. Sekarang, bersahur dekat bilik, berpuasa dekat lecture, berbuka dekat err cafe? Sumpah tak heaven.

Aku sahur maggi je tadi. Nampak tak ketidakheavean di situ? Nampak tak? :(

Okay fine. Aku memang rindu rumah. Aku rindu Shah Alam. In fact, minggu ni hari hari aku cakap aku nak balik rumah. Bukannya aku cakap, aku nak study for UPS. Aku ada exam start hari Selasa sampai Khamis but so far, baru study Chemistry. Plan nak gerak gempur hari Jumaat hari tu tapi ada hal pulak. Hal manis :) Then, hari Sabtu demam. Okay tidur je la, dah tak larat buat apa dah haih. Baru mula belajar semalam. Takpa la, as long as ada effort nak study *positive positive*

Dah puasa sekarang, tak bolehlah hyper sangat time siang. Koko pun belajar teori je. Alahai bosannyewwww. Aku main netball time koko. Okay boleh dikatakan yang netball bukan favorite sport aku but agak mahirlah kira kalau nak dibandingkan dengan sport lain. Hajat dihati nak masuk tenis sebab itu yang paling minat.

Naib pengerusi kelab tenis ni masa sekolah dulu. Tengok kaki la kan. Hikhik.

Tapi apakan daya. Budak tukar modul macam aku ni mana ada choic
e. Rembat la mana yang kosong. Dari aku masuk bola baling, baik aku masuk netball. Haram jadah apa pun tak tahu kalau masuk bola baling. Tak mau ah cheq. Netball banyak kali la main, malulah kalau tak pernah main. Sebab netball kan sukan wanita yang famous. K tang wanita tu tak boleh blah -.-

Selalunya position aku whether WD or WA.

Bagi aku, orang yang gheti main basketball, cool gila. Aku tengah dalam process nak pro main basketball ni. Hikhik. Nak shoot bola tu dah mahir sikit sikit la. Si Adli tinggi tu yang ajar. Untunglah tinggi kan kan. Sangat cemburu. Tapi si Zhariff yang tak berap
a nak tinggi tu pun pandai shoot. Argh sadis okay. Aliff and Norman pulak pandai bounce.

Dah gheti shoot tapi tak gheti nak rebut bola lagi. Camne tu? T_T

Later after raya, akan belajar main basketball bersungguh sungguh. Kita wait dan see.

Hari ni hari Isnin, hari banyak kuliah. Sejuk sikit duduk DKB. Lepas tu petang, nak pergi bazar Ramadhan dekat Banting. Boleh tengok makanan apa yang ada dekat
Banting ni kan. Bosan dah tengok makanan dekat kolej ni -.- Apa apa pun, nafsu makan kena kawal yep. Jangan membazir yep. Ingat tu yep.

Dah promise dah dengan roommates nak pakai baju warna hijau sama sama hari ni. Hijau okay hijau! My favorite colour tehee <3 Siapa lagi nak join pakai baju warna hijau hari ni? Let's go green. Hahaha.

(Gambar raya tahun lepas with my cousins)

Ramadhan, selamat berpuasa. Kenapa Ramadhan? Sebab ada kawan nama Ramadhan. Nanti nak raya, nak cari kawan nama Syawal pulaklah. Boleh? Hahahaha k gurau :)


No comments: