Tuesday, November 15

Cincang air, takkan putus punya

Baru perasan gambar latar belakang touchpad dekat laptop ni dah pudar. Dah duduk menonyoh hari hari, mana tak pudar. Nak guna mouse, kena pakai battery pula. Leceh sungguh la. Makin moden, makin leceh hidup. Btw, hai!

Orang kata bila dah berjauhan, hubungan boleh jadi renggang. Memang betul, tapi sebenarnya bukan sebab destinasi yang jauh. Pemikiran yang cetek takkan bawa kita ke mana. Tunjang paling penting adalah komunikasi. Kalau dari segi hubungan istimewa, kepercayaan kena jadi tonggak. Baru sesebuah hubungan tu boleh maju. Sama macam aku dan rakan rakan, cewahhh tetap rapat macam dulu kala :')

Jujurnya, aku takda ramai kawan. Aku pun bukan seseorang yang disenangi dengan semua orang. Aku butakan mata dan pekakkan telinga je bila ada manusia manusia yang berbicara pahit. Lemparkan segala perkataan seranah dari belakang. Biasalah, aku tak sempurna. Tapi Allah kurniakan aku kelebihan yang lebih besar. Aku ada ramaiiiiiiiiii kawan baik. Semuanya aku berkongsi cerita, everything. Satu pun takkan menjadi rahsia bila bersama. Thank God for everything.



Hari ketiga cuti aku dah keluar. Asalnya nak keluar dengan Omey tapi tak jadi pula. Tak salahkan siapa siapa, mungkin takda rezeki. Tapi ada rezeki pula keluar dengan Rayhan! Hihi. Lamaaaaaaaa betul tak jumpa dia. Since aku masuk matriks, langsung takda masa nak bertemu janji. Masing masing busy. So lima bulan lebihlah kiranya tak jumpa. Cuma selalu communicate dalam fesbuk. Skype pernah sekali. Kelakarlah kalau kita skype, Rayhan. Dengar suara kita gelak je, bising satu rumah. Haha lol :D

So kitaorang keluar berdua, pergi mana lagi kalau tak SP. Our regular spot hihi. Omey awal awal lagi dah bagi warning, jangan cuci mata dekat orang lain. Hahahaha lol. Sorry Omey, saya ada usha lelaki handsome. Nak buat macam mana, dah ternampak. Saya tengok je la, jangan marah Omey. Nanti kena jual kehkehkeh. Rayhan berkenan sangat nak tengok Real Steel. Nasib baik still ada lagi tayangan untuk cerita tu, sebab dah keluar lama dah. Yelah, cerita box office so jangka masa tayangan tu dilanjutkan lagi. Yang kagumnya, panggung penuh. Tinggi expectation orang untuk cerita ni gamaknya.

REAL STEEL MEMANG HEBAT GILA, SUMPAH.

Tak rugi tengok cerita tu. Betul kata kawan Rayhan, takda part yang bosan dalam cerita ni. For those yang belum tengok cerita ni, cepatlah beli CD pi tengok! Tak pun, download je dari tenet. Hikhik. Best angat angat ceritanya, pasal lawan lawan robot. Orang yang tak minat cerita aksi macam aku ni pun boleh layan Real Steel, apatah lagi pemujanya kan. Weh, movie Transformer pun aku tak pernah tengok weh. Hahahaha. Noob tak noob.

Banyak cerita yang kitaorang sempat bongkarkan. Takda apa yang berubah, cuma keadaan je lain. Dulu sama sama broke up, sekarang sama sama couple. Asal kitaorang jumpa je, belum pernah lagi dua dua betul betul single. Haha. Mungkin kita ada kimia ek, Rayhan. Takpa, dua dua tengah in love. Baru happy yep, takda la sedih je nak merungut foreveralone bagai. Hikhik. Tunjuk gambar Omey dekat Rayhan, habislah Omey. Saya tahu dah awak macam mana. Sebab Rayhan pandai tafsir sifat seseorang melalui bahasa tubuh. Habislah awak, habislah :p

Dah janji dengan diri sendiri taknak shopping lagi tapi tak bolehlah :( Tangan ni gatai juga nak pi beli baju. Sudahnya, taraaaaa. Beli baju satu. Haha. Sesal kemudian hari takda guna la, bila dah takda pitih. Menangis mengadu domba je la. Apa pun, hang out dengan Rayhan that day was fun! Gonna cari some time untuk kitaorang lepak lagi. Tunggu aku cuti lah yop, budak matriks ni cuti tak banyak T.T

Banyak lagi nak story, kau tunggulah.


No comments: