Wednesday, November 16

First dates are not really awkward actually

Blogger.com dah lain sikitlah sekarang. Kalau nak create post, selalunya keluar kotak warna pink. Sekarang warna biru. Comel juga. Tapi kalau warna hijau, lagiiiiiii comel. Hikhik. Warna hijau still menjadi warna favorite, cuma sekarang dah kurang obses sebab dah stop kumpul barang warna hijau. Basically bukanlah stop, just susah sangat nak jumpa barang warna hijau yang cool k. Yknow what I mean.

Perasaan tak yang itew macam banyak update lately. Rasanya kalau orang yang dah lama tak usha belog ni, memang letihlah nak baca semua recent post. Hihi. Siapa suruh tak usha hari hari :p Bukan apa, aku just nak bayar hutang balik. Berapa lama aku tinggalkan belog berhabuk and berapa banyak niat juga yang terlintas dalam hati nak update tang tu tang ni. Senang cerita, semua benda aku update and yang ini, last. Lepas ni, mungkin berminggu minggu tak update kot. Kot je la. Aku ni bukan malas sangat, cuma takda masa je lol #sedapkanhati

Selama aku kenal dengan Omey, tak pernah sekali berjanji temu. Yes, memang kadang kadang ada jumpa dekat kolej tapi itu pun selalunya unplanned or ada hal. Contoh macam salah seorang nak bagi barang ke, terjumpa dekat koop ke. Haha. Tak pernah lagi nak outing sama sama. Entah kenapa, aku pun tak tahu. Oh, perasaan tak aku tulis perkataan kadang kadang dekat permulaan perenggan ni? Kadang kadang k, means aku tak melekat dengan Omey 24/7. Even satu kolej, pernah tiga hari straight kitaorang tak jumpa langsung. Tak nampak bayang langsung. Haha. Boleh bayangkan tak betapa besarnya kms tu sampai satu kebetulan pun takda berlaku?

Masa jumpa Omey time study week, Omey ada cakap nak hang out sama bila cuti sem. Aku iyakan aje, sebab Omey taknak janji. Ah itu yang mencik tuuuu T.T Nampak everything macam tak sure je. So at that time, aku just ok we wait and see. Tak sampai second day cuti sem, Omey dah ajak jumpa. Hahaha lol sumpah saya tak sangka awak ajak saya jumpa hihi k gedik :) Tapi plan punya plan, date tu ditangguhkan sedikit and it was my last outing untuk this sem break. Kira macam penutup segala galanya untuk cuti ni. Tu yang manis tu.

So we went out to MidValley Megamall. Tempat ni kinda unusual for me sebab memang jarang gila lepak sini. Bukan apa, Mid ni terlalu besar and seems like takda apa yang interesting. Melainkan pet shop la. Haha. Berani mati tak aku pergi Mid sorang sorang? Mula mula aku rasa macam biasa je, sebab dah biasa pun naik train apa bagai. Yang bezanya, kawan kawan jadi invisible lol. Tapi bila balik tu, bagitahu Dekna everything and she was like wehhhh berani gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. And aku pun, heh yeah la. Beraninya aku OMG O.o Dah ajak Meyra teman dah, tapi Meyra busyyyy. Yola, orang nak masuk UiTM kan, kena packing stuffs and everything. Jadi, aku decide gerak je la sorang sorang. Aku kan supercinderella hahahaha puihhh.

Alhamdulillah takda apa yang jadi and Omey pun sihat walafiat kot. Cuma kesian Omey kena bawa beg bagai sebab Omey dari Seremban. He stayed dekat rumah popo dia for a week, so dalam perjalanan balik to his house, singgah dekat Mid to see me. Hihi.

Omey, saya nak buat pengakuan jujur ni. Masa kita otp bila awak baru sampai Mid tu, saya boleh nampak awak dari jauh tau. Awak pakai sunglasses, short pants semua, dengan rambut tegak meninggi tu. Saya macam, ya Allahhhhhh handsomenya. Sumpah macam Awal Ashaari. Tak tipu, betul. Kalau awak malu 2x, saya malu 10x . Haha. Saya just tak tunjuk je sebab Im good at making faces, lagi lagi muka selamba. Saya just ignore segala kekacakan awak masa tu. Awak merungut saya asyik gelak je all the time kan? Sebab kan awak, I can't help myself. Macam drowning yknow tengok boyfriend saya hot cenggitu. Hahahahaha kelakar seyh XD

Semua orang pandang Omey bila kitaorang jalan sama sama.

I bet semua orang pelik kenapa Awal Ashaari dating dengan budak kecik pakai shawl pelik. Kehkehkeh. Omey cakap, anggap macam Scha Alyahya dah pakai tudung. Lol takkan boleh eh. Scha lawa, saya ni macam apa je -.- Ibarat langit dan bumi yang berbillion billion jauh jaraknya. Omey ngada taknak ngaku orang pandang dia, siku sat gi, apa pun tak boleh ah. Dahlah tu, boleh pulak masing masing pakai baju putih. Pastu, kasut pun nak merah juga. Alahai, apa kes warna barang sama sama ni. Omeylah ni, intai saya letuw tengok saya pakai apa. Bhahahaha. Semuanya unplanned, tak pasal pasal dari jauh orang dah boleh cam couple. Kononnya sweet pakai baju warna sama, oh puhlease #lame

Kitaorang just spent time together, jalan jalan je. Omey ajak tengok wayang tapi masa tu dah pukul 4, no wayyyyyyyyyyyy. Nanti movie ke mana, balik ke mana. Masing masing dahlah taknak balik malam, tapi nak tengok wayang lewat petang cenggitu, memang taklah. Kennot go Omey kennot. Itew merungut penat tapi Omey cehhh steady kuatlah. Sekali bila dah duduk, dia yang paling terasa penatnya. Haha. Tu la, dah penat tu penatlah. Janganlah taknak mengaku pulak :p

Aku rasa aku dengan Omey dah macam adik dengan abang dah. Bila macam nak panggil or tarik ke sesuatu tempat ke, kitaorang guna tali beg. Hahahahaha. Kelakarlah, serius. Sebab takkan nak pegang tangan pula kan. Dah macam apa je beg tu jadinya. Sekejap sekejap, aku yang pegang beg, sekejap sekejap pula, Omey yang pegang. Lepas tu main tarik tarik. Macam, k contoh je eh, lembu kena cucuk hidung. Ala Tuan dia main tarik je, then dia pun ikut. Hihi. Jangan nak gelak lebih sangat, CONTOH je. Bila nak naik apa ke nama eskalator *tak tahu eja macam mana, Omey taknak mengalah ah T.T Orang nak naik satu step, biar macam lebih tinggi dari dia, tapi nyibuk juga nak berdiri dekat step yang sama. Ye ye, awak tinggi. Saya tahulah, tapi bagilah saya menangggggggg ish.

Omey marah sebab kita takda benda nak beli. Haha. Apalah Omey ni. Selalunya lelaki macam ralat nak habiskan duit nak beli something, ni tak. Omey yang suruh beli tu la, beli ni la. Aku je yang tak mau. Omey, saya taknak susahkan awak. Saya keluar dengan awak bukan sebab nak awak belanja saya or nak jimat duit ke apa. Janji awak ada je, saya taknak minta apa apa dah. Kekoklah kalau saya ngengada nak something dengan harapan awak belikan. Sebelum ni pun, saya tak pernah suruh bf saya belikan apa apa. Tak pernah. Kalau ada pun, tu semua hadiah yang tak pernah saya minta. Bila awak cakap awak ada tempahkan cincin jed untuk saya, dalam hati saya serba salah sebenarnya. Rasa macam susahkan awak, tapi awak nampak beriya sangat nak bagi so saya pun yayyyyy je la hihi. Awak cakap cincin tu biasa je, tapi saya tak pernah kisah pun. Asalkan cincin tu dari awak, mahal nilainya. Kaya dengan segala keikhlasan awak. Thanks Omey :')

Okay, sorry kalau dah start lovey dovey. Its just, hm sweet. Too sweet, sometimes.

Kalau taknak baca, boleh tekan x button dah sekarang. Aiman tak kisah lol haha. K back to the topic, jalan sana pusing sini. Kitaorang jumpa Irma Hasmie ftw. Aku macam tak kisah sangat, just pandang je lah. Dia putih, putih melepak gilo. Manis pakai tudung sarung biasa tu. Tapi Omey ni, teruja pulak eh. Asyik OMG jeeeeeeeeeee. Ye, kita jumpa Irma Hasmie. So? Haha. Sanggup Omey patah balik cari Irma, sebab nak ambil gambar. Haih, awak ni funnylah. Macam mana lah saya tak gelak kalau duduk dengan awak. Omey omey.

We had a lotttttttt of fun. Mungkin masa tu tak lama, tapi sangat bermakna. The saddest part was bila kena berpisah dengan Omey dekat KL Sentral. Omey nak temankan, tapi takpa la. Alang alang Omey dah naik train heading to Rawang, so aku just suruh dia go on je la. Aku boleh duduk sorang sorang dekat kls tu, tunggu train je. Insyaallah takda apa apa. Time tu nak maghrib dah, train pula lambat. Orang dah bertimbun timbun ni haa. Apa pun jadi, aku dah target nak naik koc wanita. Sesak sesak pun, well at least better dari dikelilingi lelaki.

Dah malam dah masa tu and finally masing masing sampai rumah dengan selamatnya. Aku terus masuk bilik, bersenang lenang atas katil sebab takut mama marah. Haha. Awal awal lagi mama dah warning dah, jangan balik malam tapi cinderella sorang ni degil juga taknak dengar kata. Thank God bila balik, mama tak membebel pun. Dia cuma berdehem je, soghieeeeeee. Promise tak balik malam lagi dah, peace eh hee. That night aku tidur berlatarkan segala gambar yang tersemat kemas dalam memori. Cewahh. Kenang balik segala apa benda yang kitaorang buat, apa saja yang kitaorang bincangkan, benda yang kitaorang ketawakan. Its our first date and tak rasa kekok ke apa pun. Yah, one of the best day in my life so far.


Ramadhan, just so you know, you've made my day.


No comments: